تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 9:43

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

افزایش ۱۵ درصدی تولید برق در نیروگاه یزد

افزایش ۱۵ درصدی تولید برق در نیروگاه یزد
مدیر عامل شرکت تولید برق یزد گفت: مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی به میزان سه میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۸۵ مگاوات ساعت انرژی برق تولید کردند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ “سید محمد حسن جمال الدینی” افزود: این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته، افزایش تولید حدود ۱۵ درصدی را نشان می دهد که این موضوع حاکی از آمادگی کامل مولدها در سال جاری و تلاش مضاعف همکاران در بهره برداری مناسب و تولید برق اقتصادی و پایدار است.

 

وی اظهار کرد: گذر موفق از پیک بار تابستان امسال و شکستن رکورد تولید در ۶ سال گذشته حاصل تعمیرات به موقع و نگهداری مولدها و آمادگی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در این مدت است.

 

جمالدینی افزود: این نیروگاه از سال ۱۳۷۸ در استان به بهره برداری رسید و شرکت مدیریت تولید برق یزد بهره بردار آن است، ۴۰ درصد برق استان و ۱.۵ درصد برق کشور برای تامین انرژی ۵۰۰ هزار خانوار توسط این نیروگاه تامین می شود.

 

شرکت مدیریت تولید برق یزد، دارای ۲ مولد گازی و ۲ بلوک بخار سیکل ترکیبی جمعاً به قدرت نامی ۱۰۰۴ مگاوات می باشد و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد نقش بسزایی در کنترل بار و فرکانس شبکه منطقه جنوب شرق کشور دارد.

 

ظرفیت نامی تولید برق در استان ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات و ظرفیت عملی ۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات است این میزان تولید برق توسط نیروگاه سیکل ترکیبی و سه نیروگاه خصوصی در استان تولید می شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.