تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 11:21

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

یزد استان اول به لحاظ ضریب نفوذ بیمه‌ای

یزد استان اول به لحاظ ضریب نفوذ بیمه‌ای
مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: رشد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان ۱۵ برابر افزایش داشته است.

به گزارش رویداد ایساتیس؛محمدعلی میرزایی از بیمه بیش از نیمی از جمعیت کشورمان توسط تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور خبر داد و گفت: البته ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی در استان یزد با پوشش یک میلیون و ۵۰ هزار نفر، ۸۲ درصد و بیش از میانگین کشوری است به طوری که یزد از این حیث رتبه نخست کشور را دارد.

وی علت بالا بودن سرانه بیمه‌ تامین اجتماعی در استان را صنعتی بودن یزد، فرهنگ غنی و آینده‌نگری مردم استان و مهاجرپذیری بالای استان به دلیل وجود فرصت‌های شغلی ذکر کرد.

 

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر تامین اجتماعی استان در قالب ۱۶ شعبه، ۵ کارگزاری و ۸ شعبه اقماری در استان فعالیت دارد و بخش زیادی از خدمات این سازمان در قالب خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان با بیان این آمار بیمه شدگان استان هم اکنون به بالغ بر ۳۳۶ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: به عبارتی در حالی جمعیت استان سه برابر شده که رشد بیمه‌شدگان استان ۱۵ برابر شده است.

 

وی تعداد کارگاه‎های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را  ۲۶ هزار و ۵۰۰ مورد ذکر کرد و گفت: مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان بیش از ۹۳هزار نفر هستند که بیش از ۶۳ هزار نفر مستمری‌بگیر بازنشسته می‌باشند و ۳۰۸۱ نفر نیز مستمری از کارافتادگی دریافت می‌کنند.

 

اواز کاهش ۵.۶ درصدی مشمولان بیمه بیکاری استان در سال گذشته و رسیدن آن به رقم حدود ۲۲۰۰ نفر خبر داد و با اشاره به تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت سازمان، گفت: تعهدات کوتاه مدت سازمان شامل حمایتهای درمانی، پرداخت مقرری بیمه بیکاری و پرداخت کمک هزینه ازدواج و غیره است که در سال گذشته شامل ۱۴۰ میلیارد تومان و تعهدات بلند مدت شامل پرداخت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان است که پارسال ۷۳۰۰ میلیارد تومان در این باره پرداخت شده است.

وی در پایان به طرح فراگیربیمه خانوار ایرانی، زنان. خانه دار و دانشحویان اشاره کرد

و گفت این فرصتی مناسب برای افراد ۱۸تا ۵۰سال است که با پرداخت بیمه با درصدهای مختلف مشمول بازنشستگی و دریافت مستمری شوند.

 

حامد هاتفی» مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد نیز هدف از فعالیت سازمان تامین اجتماعی را ایجاد عدالت، تحول و اعتماد در کشور خواند و تاکید کرد: تامین اجتماعی، بزرگترین سازمان بیمه‌گر، دومین تولید کننده درمان و بزرگترین خریدار درمان در کشور است.

 

وی با اشاره به فعالیت تامین اجتماعی در دو بخش بیمه‌ای و درمانی، مراکز ملکی تامین اجتماعی استان در بخش درمان را شامل یک بیمارستان به نام بیمارستان شهدای کارگر، پنج درمانگاه تختصصی، پنج پلی کلینیک، یک درمانگاه عمومی و یک کلینیک دندانپزشکی برشمرد.

 

هاتفی با بیان این که تقریباً تمام شهرستانهای یزد دارای مرکز درمانی تامین اجتماعی هستند، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی و ۴۰۰ هزار نیز به پزشکان متخصص طرف قرارداد این سازمان در استان مراجعه کرده‌اند.

 

به گفته وی، پارسال ۲۵ هزار نفر به دلیل بیماری در بیمارستان تامین اجتماعی شهدای کارگر مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵ هزار بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفتند و دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در این مدت از داروخانه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی خدمات دریافت کردند.

 

 

هاتفی به تاخیر ایجاد شده در ساخت بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی تخصصی حضرت ابوالفضل(ع) در یزد اشاره و عنوان کرد: این بیمارستان استثنایی در کشور که قرار است درمان بیماران سرطانی را به صورت رایگان انجام دهد، با توجه به رتبه بالای استان در برخی سرطانها در دستور کار قرار گرفته است که می‌تواند علاوه بر بیماران داخل استان، به بیماران سایر استانهای منطقه نیز خدمات ارائه کند.

 

وی افزود: فاز نخست این بیمارستان شامل اجرای اسکلت با صرف هزینه ۲۳۰ میلیارد تومان امسال آمده تحویل و آغاز اجرای فاز دوم یعنی تکمیل ساختمان بیمارستان است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه فاز سوم و پایانی این طرح مربوط به تجهیز بیمارستان خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که این بیمارستان طی پنج سال آینده به مجموعه مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان یزد اضافه شده و به بیماران خدمات ارائه کند.

وی از ساخت درمانگاه تامین اجتماعی مهریز و افتتاح آن در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: عملیات ساخت درمانگاه خاتم نیز از اسفندماه پارسال آغاز شده است و ی ادامه داد : درمانگاه تخصصی بیمارستان شهدای کارگر نیز در حال احداث است و در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

 

این مسئول در ادامه از همکاری ۱۳۰۰ مرکز درمانی با تامین اجتماعی استان به صورت غیرمستقیم خبر داد و افزود: از سال گذشته خدمات ناباروری از پوشش تامین اجتماعی برخوردار شده و تقریباً ۹۰ درصد هزینه‌های درمان زوجهای نابارور توسط این سازمان پرداخت می‌شود.

 

هاتفی از  دیگر دستاوردهای یکسال اخیر در راستای سطح بندی خدمات تامین اجتماعی را ارائه تمام خدمات بستری به صورت رایگان به بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستانهای فاقد مرکز ملکی بستری، در بیمارستان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: همچنین در شهرستانهای دارای مراکز ملکی بستری نیز خدمات رایگان بستری به افراد بالای ۶۵ سال در بیمارستانهای دانشگاهی ارائه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به آمار بالای مبتلایان به سرطان به آمادگی مراکز ملکی تامین اجتماعی برای معاینات اولیه رایگان سرطان سینه و روده بزرگ اشاره کرد و با تاکید بر آمار بالای مبتلایان به سرطان سینه در خانم ها، به خانم های بالای ۳۵سال توصیه کرد حداقل سالی یک بار برای معاینات مراجعه کنند.

وی همچنین معاینات و آزمایش اولیه غربالگری، برای تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ برای سنین بالای ۵۰سال تاکید کرد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.