تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 13:30

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

مسابقات ملی مهارت در رشته صافکاری و نقاشی در یزد برگزار می شود

مسابقات ملی مهارت در رشته صافکاری و نقاشی در یزد برگزار می شود
بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته صافکاری و نقاشی خودرو از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش رویداد ایساتیس؛مجید حق‌جو، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزددر جمع خبرنگاران افزود: مسابقات ملی مهارت بر گرفته از مسابقات جهانی مهارت است که به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت نیروهای جوان برای حوزه صنعت و کارگری برپا شده است.

وی گفت: امروز نیروی جوان و نیروی کار کشورمان نیازمند مهارت‌آموزی هستند و هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشورمان نیز شناسایی استعدادها و نخبگان مهارتی و سپس از طریق اعزام به مسابقات جهانی، انتقال تجربیات و تبادل نظر در حوزه مهارت‌هاست.

 

حق‌جو گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات یزد تاکنون شامل ۱۵ نفر در رشته صافکاری و ۹ نفر در رشته نقاشی خودرو از ۱۵ استان کشور هستند.

وی اعلام کرد: ۹ استان این مسابقات را در رشته‌های مختلف میزبانی می‎کنند که یزد امسال میزبان دو رشته صافکاری و نقاشی خودرو است.

اومتذکر شد: مسابقات ملی مهارت برای افراد زیر ۲۲ سال برگزار می‌شود ولی در عین حال مسابقات آزاد مهارت را نیز در رشته‌های مختلف برای عموم علاقمندان داریم و یزد در این رابطه پیشرو بوده است و امیدواریم رقابتهای مهارت در رشته‌های صافکاری و نقاشی را نیز در استان برگزار کنیم.

جلال میرجلیلی» دبیر اجرایی مسابقات نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات که در سطح جهان به عنوان المپیاد مهارتی نیز از آن یاد می‌شود، گفت: مسابقات این رشته در کشورمان نزدیک به ۲۰ سال قدمت دارد و میزبانی آن طی این سالیان عمدتاً در استان‌های تهران و البرز برگزار می‎شده ولی برای اولین بار شاهد میزبانی آن در غیر این استانها یعنی در یزد هستیم.

وی از تلاش برای معرفی نخبگان مهارتی به جامعه و کارآفرینی در این بخش خبر داد و گفت: از استان یزد دو نماینده برای حضور در این رقابتها معرفی شده ولی علاوه بر این نیز نماینده دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک یزدی است و به عبارتی استان میزبان سه نماینده در این رقابتها خواهد داشت.

میرجلیلی با اشاره به پتانسیل‌های استان یزد در رشته‌های صافکاری و نقاشی خودرو، ابراز امیدواری کرد که یزد به عنوان مرکز برگزاری مسابقات این رشته‌های مهارتی در سالهای آینده لحاظ شود.

به گفته وی، برگزیدگان این رقابتها برای اردوی آمادگی آذرماه برای شرکت در مسابقات جهانی دعوت به حضور خواهند شد.

محمد مرجانی، مدیر آموزشگاه پنجه طلای ایران(تکنو صاف) که حمایت مالی این مسابقات را برعهده دارد نیز عنوان کرد: این مجموعه اولین و بزرگترین مجموعه تولیدی در زمینه ابزارآلات به روز صافکاری PDR در کشور است که محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.