تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 9:40

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

تکمیل ورزشگاه بزرگ شهر یزد نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است

تکمیل ورزشگاه بزرگ شهر یزد نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار است
مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: برای تکمیل مجموعه ورزشی اعتبار مورد نیاز را باید از فروش اموال مازاد ورزش و جوانان استان تامین کنیم.

به گزارش رویداد ایساتیس؛زهیر حاجی حسینی به مناسبت هفته تربیت بدنی، در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در حوزه زیرساخت‌های ورزشی مطابق با سیاست دولت، اولویت اصلی استان اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است و در همین راستا به سمت ایجاد زیرساخت جدید نخواهیم رفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان این که در حال حاضر حدود ۶۸ طرح نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که یکی از این طرح‌ها ورزشگاه بزرگ یزد است، تکمیل آن را نیازمند سه هزار میلیارد تومان(سه همت) ذکر کرد و گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان یزد، رقمی برای تکمیل پیست این مجموعه منظور شده بود که بررسی‌های بعدی نشان داد برای ساخت این پیست ناکافی خواهد بود، لذا مقرر شد این اعتبار جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام مصرف شود.

حاجی حسینی افزود: بهسازی برخی اماکن ورزشی نیز در اولویت دوم مجموعه ورزش و جوانان استان از جمله ورزشگاه شهید نصیری است که بخشی از اعتبارات را به این امر اختصاص داده‌ایم.

او با بیان این که متاسفانه ادارات ورزش و جوانان آنقدر درگیر کارهای خرد و اجرایی ریز هستند که فرصت برنامه ریزی بلند مدت از آنها گرفته شده است، گفت: این موضوع به اطلاع مسئولان وزارت نیز رسیده و انتقادهایی را از سوی اهالی رسانه در مورد برنامه‌های بلندمدت ورزش به همراه داشته است.

وی در ادامه میزبانی ۱۱ رویداد بین المللی ورزشی در استان را از برنامه‎های تدوین شده ورزشی در سند یزد نوین ذکر کرد و در این باره به برگزاری رویداد بین المللی بدمینتون تحت عنوان «جام فجر» که از امتیاز کسب سهمیه المپیک پاریس برخوردار است در سال جاری و مسابقات جهانی فوتبال ساحلی ناشنوایان در سال آینده به میزبانی یزد، اشاره کرد.

 

حاج حسینی افزود: رقابت‌های بین المللی جام فجر در رشته بدمینتون با حضور بدمینتون بازانی از بیش از ۳۵ کشور جهان در ایام الله دهه فجر امسال برگزار خواهد شد و امیدواریم  این رقابت‌ها فرصتی برای توسعه گردشگری و ارتقاء سطح ورزش استان باشد و در راستای توسعه گردشگری ورزشی نیز موثر واقع شود.

 

حاجی حسینی همچنین گفت حوزه جوانان از اولویت‌های مهم این اداره کل است و برنامه‌های این بخش، برگزاری تسهیل ازدواج جوانان را از مهم‌ترین ماموریت‌های این ستاد است

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه جوانان نیز بیان کرد: مأموریت‌ها در این زمینه مشخص است و اولویت اصلی در این زمینه، بحث ازدواج است و تنها استانی هستیم که در سال گذشته ۱۲ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان را با حضور استاندار برگزار کنیم.

 

وی گفت: نگاه مدیریت ارشد استان نیز به مسئله ازدواج و جوانان، نگاه حاشیه‌ای نیست و به عنوان یک اولویت پیگیری می‌شود

سیداحمد هاشمی» معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیزبا تاکید بر لزوم تقویت نظارت بر هیات‌های ورزشی استان با توجه به منفعل بودن برخی از این هیات‌ها،‌ گفت: متاسفانه قانون اختیارات لازم را به ادارات ورزش و جوانان یا فدراسیون‌ها در مورد برگزار نشدن مجمع‌ هیات‌های ورزشی نداده است

 

علی‌محمد شیخی» معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان نیزگفت: امسال پنج طرح خوب در دستور کار داریم، پارسال نیز ۹ طرح ورزشی مورد بهره برداری قرار گرفت

 

وی طرح‌های امسال را شامل طرح‌های استخر زارج، استخر گردفرامرز، استخر مجموعه بانوان، استخر مروست و خانه تنیس شهید نصیری ذکر کرد و افزود: برآورد اعتبار این طرح‌ها ۵۵ میلیارد تومان تعیین شده است.

 

شیخی هم‌چنین گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام منظور شده که هنوز تخصیص نیافته است.

 

«آزاده دهقان» معاون ورزش بانوان استان نیز با اشاره به اهتمام این حوزه به استعدادیابی و تشکیل تیم‌های پایه در رشته‌های ورزشی استان، گفت: امسال ۲۴ تیم در لیگ‌های کشوری داریم که در تمام آنها نیازمند بازیکن سازی برای حفظ انگیزه حامیان مالی تیم‌ها و جلوگیری از استفاده بیش از اندازه از ورزشکاران غیربومی هستیم.

 

وی هم چنین از اولویت اصلی در ورزش بانوان را ارتقای سلامت زنان جامعه خواند و گفت: امیدواریم از این طریق جامعه زنان را به ورزش و تحرک بیشتر در راستای ارتقای سلامت آنان سوق دهیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.