تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 12:17

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

افتتاح کارخانه آهن اسفنجی، درآمد شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران را ۲ برابر می‌کند

افتتاح کارخانه آهن اسفنجی، درآمد شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران را ۲ برابر می‌کند
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق گفت: افتتاح کارخانه ۱.۷ میلیون تنی آهن اسفنجی درآمد شرکت را به بیش از ۲ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛مجتبی حمیدیان، افزود: قرارداد پروژه ساخت کارخانه آهن اسفنجی در اسفند سال گذشته به صورت EPC با پیمانکار بسته شد و از خرداد امسال به صورت رسمی اجرای طرح آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از ساختمان های مورد نیاز پروژه ساخته شده است تصریح کرد: هم اکنون در بخش تجهیز کارگاه، ۳۹ درصد پیشرفت داریم که امیدواریم تا سه ماه آینده تجهیز کارگاه به طور کامل انجام شود.

 

حمیدیان میزان سرمایه گذاری در این طرح را ۲۳۳ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: از این میزان سرمایه گذاری، میزان ۱۸۷ میلیون یورو برای ساخت کارخانه هزینه می شود و مابقی برای برخی زیرساخت ها و آپشن ها است؛ این آپشن ها در راستای کاهش مصرف آب، افزایش کیفیت محصول و ارز آوری است.

 

وی اضافه کرد: با تبدیل آهن اسفنجی به بریکت امکان صادرات این محصول و ارز آوری به وجود می آید که تمهیدات مربوط به آن اندیشیده شده است.

 

حمیدیان با بیان اینکه پروژه کارخانه آهن اسفنجی ظرف مدت ۳۶ ماه به بهره برداری می رسد افزود: سودآوری این پروژه ۴۴.۵ درصد است و پیش بینی می شود که دوره بازگشت سرمایه ۲/۳ سال باشد.

 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در خصوص میزان اشتغالزایی پروژه نیز گفت: اکنون برای ساخت کارخانه حدود ۲۲۱ نفر مشغول به کار هستند که در دوران اوج عملیات ساخت تا یکهزار نفر نیز افزایش می یابد اما پس از ساخت و در دوره بهره برداری ۳۲۰ نفر در کارخانه مشغول به کار می شوند.

 

شرکت سهامی خاص معادن سنگ آهن مرکزی ایران در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در حاشیه مرکزی ایران قرار دارد، این شرکت در سال ۱۳۵۰ برای اکتشاف و بهره برداری از کانسارهای آهن منطقه بافق توسط سازمان سابق ذوب آهن ایران تاسیس شد و هم اکنون یکی از واحدهای مهم زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ آهن دانه بندی و کنستانتره کشور است.

سنگ آهن چغارت در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق قرار دارد، بیش از پنجهزار و ۴۰۰ نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت های زیرمجموعه آن به کار اشتغال دارند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.