تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 21:52

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

تلاش جهادی کارکنان ثبت اسناد استان یزد برای مختومه کردن پرونده های اجرا

تلاش جهادی کارکنان ثبت اسناد استان یزد برای مختومه کردن پرونده های اجرا
با حضور مدیرکل استان،معاون امور اسناد و کارشناسان اداره کل و اجرا ، تعدادی از پرونده های جاری و قدیمی اداره اجرای اسناد رسمی بررسی و مختومه شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛مهدی اقبال در این خصوص اظهار داشت : بهترین، راحت ترین و ساده‌ترین راه برای وصول مطالبات افراد حقیقی و حقوقی اعم از چک، مهریه و تمامی اسناد لازم‌الاجرا، دوایر اجرای ادارات کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور است.

 

وی با بیان اینکه، وصول مطالبات در دوایر اجرای اسناد رسمی بدون نیاز به وکیل صورت می‌گیرد، افزود: این در حالی است که در محاکم و مراجع محترم قضایی، این کار با اذن و ورود وکیل انجام می‌شود.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد ادامه داد: اما در بخش اقدام در دوایر اجرای اسناد رسمی بعد از مراجعه فرد به دفاتر اسناد رسمی، دوایر اجرا مکلف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ظرف ۴۸ ساعت، بر اساس آئین نامه اجرای اسناد رسمی و طبق بند «د» ماده ۱۱۳ برنامه ششم توسعه کشور نسبت به شناسایی اموال فرد بدهکار اقدام و اموال را سریعاً بازداشت نمایند.

 

اقبال خاطرنشان کرد : با توجه با اینکه دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت به بانک‌های اطلاعات املاک دسترسی داشته و همچنین ارتباطات الکترونیکی با بخش‌ها و مراجع مختلف داشته و می‌توانند با استعلام از پلیس راهور، بورس بانک مرکزی و … اموال اشخاص را شناسایی کنند از این رو بهترین و راحت ترین راه برای وصول مطالبات، همین دوایر اجرای اسناد رسمی می‌باشد.

 

عضو شورای قضایی استان یزد با اشاره به ارتباط سامانه دوایر اجرای اسناد رسمی با سامانه محکومین مالی گفت: این کار برای الکترونیکی شدن فعالیت‌های دوایر اجرای اسناد رسمی و خدمت بهتر به مردم انجا شده است.

 

وی افزود : با این کار، به محض اینکه اسم بدهکار دارای پرونده در دوایر اجرا در این سامانه (سامانه سجلی و محکومین مالی) وارد شد، فرد از تمامی خدمات عمومی محروم خواهد شد که در این صورت طلبکار بهتر می‌تواند نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نماید.

 

اقبال تأکید کرد : خوشبختانه در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی قضایی مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های سنوات قبل و بروز کردن دوایر اجرا ، همواره ، تلاش های جهادی زیادی توسط همکاران اداره کل ثبت اسناد با همکاری رئیس و کارشناسان اداره اجرا انجام شده است.

 

وی یادآور شد: در این راستا ، روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته نیز با حضور معاون امور اسناد و کارشناسان اداره اجرا ، تعداد زیادی از پرونده های مسن و قدیمی این بخش بررسی و مختومه شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.