تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 12:51

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

ماشین‌آلات صنایع بزرگ یزد مستهلک است/مشکل کمبود زیرساخت‌ها و قطعی مکرر انرژی در صنعت

ماشین‌آلات صنایع بزرگ یزد مستهلک است/مشکل کمبود زیرساخت‌ها و قطعی مکرر انرژی در صنعت
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، از تغییر ریل سرمایه‌گذاری استان به سمت تکمیل زنجیره‌های تولید خبر داد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ضمن اشاره به استهلاک ماشین‌آلات عمده واحدهای بزرگ صنعتی این استان در کنار مشکلاتی مانند کمبود زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی و قطعی مکرر برق و گاز در این بخش، از تغییر ریل سرمایه‌گذاری استان به سمت تکمیل زنجیره‌های تولید خبر داد.

 

«محمدکاظم صادقیان» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: اولین و مهمترین گام برداشته شده در راستای تحقق شعار سال جاری تغییر ریل سرمایه‌گذاری استان بر اساس تکمیل زنجیره‌های تولید در استان یزد است.

 

وی ادامه داد: تولید زنجیره‌های صنعت نساجی، تجهیزات پزشکی- دارویی و توجه بیشتر به صنایع کم‌آبخواه و های‌تک از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل است.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این که در حال حاضر ماشین‌آلات عمده واحدهای بزرگ صنعتی مستهلک شده است، گفت: این استهلاک ماشین‌آلات باعث هدر رفت انرژی، کاهش کیفیت و ظرفیت تولید شده می‌شود، بنابراین لزوم ایجاد صدور مجوز بازسازی و نوسازی در راستای مصرف انرژی بهینه و دیگر موارد اشاره شده وجود دارد.

 

وی مهمترین چالش بخش سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش را عدم تخصیص منابع مالی عنوان کرد و گفت: اداره کل صمت استان بیش از۶۰۰ طرح نیمه تمام ۶۰ درصد به بالا دارد که با ترزیق تسهیلات عمده واحدها به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

صادقیان در پایان کمبود زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی و قطعی مکرر برق و گاز در فصل زمستان و تابستان در برخی از واحدهای صنعتی بزرگ را از دیگر مشکلات موجود در بخش صنعت عنوان کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.