تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 13:53

نشست تبیین عمومی سند یزد نوین برگزار شد

نشست تبیین عمومی سند یزد نوین برگزار شد
نشست تبیین عمومی سند یزد نوین با حضور چهره‌های شاخص رسانه‌ای استان یزد در مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد برگزار شد.

به گزارش رویداد ایساتیس به نقل از پایگاه خبری صبح ساباط؛ اکرم فداکار مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد در نشست تبیین عمومی سند یزد نوین که با حضور چهره‌های شاخص رسانه‌ای استان یزد در مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت یزد و با هدف رایزنی و تبیین عمومی سند یزد نوین برگزار شد؛ به ارائه توضیحاتی در خصوص این سند یزد تحولی و مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد پرداخت.

مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد در این خصوص گفت: هدف جلسه تبیین این است که به سند یزد نوین به صورت متفاوتی نگاه شود و ما نیز از رسانه‌ها درخواست کمک می‌کنیم تا روح یزد نوین را در تبیین عمومی مورد توجه قرار دهند.

فداکار با اشاره به این که برنامه‌های تحولی به معنای قدم‌های بزرگی است که منجر به تحولات زیرین و بنیادین می‌شود بیان داشت: جنس پروژه‌های تحولی سخت اما دست یافتنی است که به صورت بین بخشی و بین دستگاهی تعریف می‌شوند و نیازمند برخی رایزنی‌ها در سطح ملی نیز هستند.

وی سند آمایش استان را پایه و اساس یزد نوین دانست که پروژه‌های تحولی آن در راستای این سند و با اجماع نخبگان، بخش خصوصی، بخش دولتی و مسئولان استان تدوین و تعریف شده است.

مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان با بیان این که روزمره‌گی مهم‌ترین آسیب برنامه‌ها و اسناد توسعه‌ای است عنوان کرد: در راستای دوری از روزمره‌گی و با تدبیر استاندار محترم جناب آقای دکتر فاطمی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت برای کنترل و پایش پروژه‌های تحولی فاز ۱ و ۲ یزد نوین و همچنین تدوین فاز ۳ ایجاد شده است.

فداکار تبیین عمومی سند تحولی یزد نوین را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مورد نیاز استان دانست که می‌تواند مفهوم یزد نوین را در افکار عمومی استان مطرح کند.

علی مشیری نیا مدیر مسئول پایگاه خبری صبح ساباط در این نشست با اشاره به لزوم نقد برای بهبود و افزایش اثربخشی پروژه‌های تحولی یزد نوین یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر پویایی و اثربخشی پروژه‌های توسعه‌ای را نقد رسانه‌ای دانست.

مشیری نیا با تاکید بر اهمیت و ضرورت تبیین جزء به جزء سند تحولی یزد نوین در راستای ایجاد فضای همدلی و همراهی اقشار و طبقات مختلف اجتماعی، گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه های استان و تولید محتوا در قالب های مختلف از جمله مصاحبه تشریحی را در این خصوص مهم و تاثیرگذار دانست.

در ادامه این نشست کاظم شاملو سرپرست خبرگزاری ایرنا در استان یزد با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای کشور در دوران قبل از انقلاب و بعد از آن مهم‌ترین آسیب برنامه‌های توسعه را اجرای آن‌ها دانست.

شاملو همچنین گفت: در زمینه توسعه برنامه‌ها و اسناد زیادی وجود دارد اما زمانی که به استراتژی می‌رسد دچار مشکل می‌شوند.

وی با بیان این که تا کنون در برنامه‌های توسعه‌ای استان به رسانه‌ها و نقش آنان چندان توجی نشده است وجود پیوست فرهنگی و اجتماعی را برای سند تحولی یزد نوین ضروری دانست.

محمودرضا رحمانی سرپرست روزنامه دنیای اقتصاد در یزد نیز با اشاره به اهمیت پرورش در تربیت نیروی انسانی تمرکز بیش از حد بر آموزش در نظام آموزش پرورش را یکی از چالش‌های موجود دانست.

رحمانی اظهار داشت: بحث رسانه و اطلاع‌رسانی از مباحثی است که مقام معظم رهبری خواستار توجه به آن از سوی دستگاه قضایی و دولت شده‌اند که این امر بر اهمیت روایت رسانه‌ای تأکید می‌کند.

امید عسکری مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز اهمیت رسانه‌ای پروژه‌های تحولی را نه تنها امر اطلاع‌رسانی لازم دانست بلکه بر نقش تبیینی رسانه در راستای آشنایی شهروندان و مسئولان با سند یزد نوین تأکید کرد.

شایان ذکر است؛ مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد اردیبهشت ماه سال جاری با ابلاغ مهران فاطمی، استاندار یزد، برای کنترل و پایش سند تحولی یزد نوین راه اندازی شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.