تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 13:04

خبرنگار:علیرضا مهران پور/سردبیر:علیرضا مهران پور

مالیات مبنای اقتصاد پویا در جامعه

مالیات مبنای اقتصاد پویا در جامعه
بسیاری از پروژه‌های بخش سلامت و شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده تکمیل می‌شوند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛پرداخت مالیات یکی از الزامات در همه جوامع و از مهم‌ترین منابع درآمدی برای اداره کشور است اگر مردم بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند، صرف چه اموری می‌شود قطعا با رغبت و توجه بیشتری نسبت به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند.

 

وقتی مؤدیان مالیات از مصارف مالیاتی که پرداخته کردند آگاه و مطلع شدن متوجه خواهند بود که این سطح از بهداشت، درمان، آموزش و امنیتی که در کشور به وجود آمده مرهون تلاش آن‌ها در حوزه اقتصاد و پرداخت مالیاتی است که همه ما موظف به پرداخت آن هستیم.

 

این آگاهی‌بخشی منجر به امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس مثبت در افراد خواهد داشت چرا که خود را در پیشرفت و توسعه کشور به خصوص بخش سلامت و درمان، عمران و آبادانی مؤثر می‌دانند.

 

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پرداخت مالیات در کشور و افزایش درآمدهای مالیاتی؛ کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت و درآمدهای نفتی آن است.

 

رضا نجف‌زاده، مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه مالیات‌ها نقش بسزایی در ارائه خدمات و تأمین رفاه اجتماعی مردم بر عهده دارند گفت: در طی سالیان متمادی با هزینه کرد مالیات‌ها شاهد پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان بوده‌ایم.

 

وی بیان کرد: در مدت سال ۱۴۰۱ با همکاری مردم سخت‌کوش و پر تلاش استان یزد بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال از عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد پرداخت شد و این مبالغ در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری سطح استان هزینه شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد افزود: در ۳ ماهه نخست امسال نیز بیش از ۹ هزار میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد پرداخت شد در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان استان یزد از آن استفاده ببرند.

نجف زاده تصریح کرد: علاوه بر این موضوع بر اساس قانون هر ساله بخشی از درآمدهای مالیاتی از محل مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت تعلق می‌گیرد.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد خاطرنشان کرد: به همین جهت در طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۸ هزار میلیارد ریال و در ۵ ماهه سال جاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت استان یزد پرداخت شده تا شاهد ارتقا بخش درمان و سلامت در استان باشیم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.