تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 12:52

خبرنگار:بهناز عسکری/سردبیر:علیرضا مهران پور

تکمیل طرح های نیمه تمام شهرستان زارچ در دستور کار

تکمیل طرح های نیمه تمام شهرستان زارچ در دستور کار
طرح های نیمه تمام شهرستان زارچ در دستور کار ویژه فرمانداری قرار دارد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛مرتضی زیبائیان فرماندار شهرستان زارچ با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: با جذب اعتبارات تکمیل طرح‌های نیمه تمام و معطل مانده شهرستان را دنبال کنیم که این طرح ها نیمه تمام و مورد اهتمام جهت پیشرفت فیزیکی قابل قبول و احیاناً بهره برداری را سالن آمفی تئاتر هلال احمر زارچ با توجه به نبود هیچ سالن مناسبی در شهرستان ذکر کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از پارسال تاکنون، جمعاً هشت میلیارد تومان برای این طرح تخصیص یافته است.

وی با بیان این که تکمیل سالن ورزشی شهید ناصر کریمی در سرچشمه زارچ نیز با اختصاص مبلغ دو میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار نماینده شهرستان در دستور کار است، گفت: امیدواریم با تامین دو میلیارد تومان دیگر از منابع استانی این سالن امسال بهره برداری شود.

وی همچنین از رایزنی برای تامین دو میلیارد تومان جهت بهسازی چمن ورزشگاه ۱۷ شهریور شهرستان خبر داد و ادامه داد: آبرسانی به چرخاب نیز در جلسات با وزیر نیرو مطرح شده و امیدواریم در سال جاری این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی آبرسانی به همت آباد، رسیدگی به موضوع تامین آب دهستان دربید، ایجاد برق خورشیدی در این دهستان و روکش آسفالت جاده یزد به دربید و مذاکره برای توسعه روشنایی معابر شهرستان را از دیگر طرح‌های مورد اهتمام در زارچ ذکر کرد و گفت: همزمان با هفته دولت، موضوع ساختمان مجتمع ادارات را برای سهولت دسترسی مردم به مجموعه خدمات دولت با جدیت دنبال می‌کنیم که در این راستا ساختمان در اختیار مخابرات به این امر اختصاص یافته و کار مرمت آن در هفته جاری آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اهمیت عدالت محوری در اختصاص اعتبارات، گفت: خوشبختانه این موضوع در دولت سیزدهم با انجام سفرهای استاندار محترم به بخشها و شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار گرفته به طوری که ایجاد ناحیه صنعتی زارچ که از مصوبات دور دوم سفر دکتر احمدی نژاد بود و در بروکراسی‌های اداری مغفول مانده بود، در اواخر سال گذشته در زمینی به وسعت ۴۹ هکتار وارد مرحله عملیات اجرایی شد که امیدواریم تا پایان سال شاهد آماده سازی این شهرک و واگذاری اراضی آن به متقاضیان که قطعاً در حوزه صنایع پاک خواهند بود، باشیم.

 

وی از تکمیل مدارس خیری شهرستان در حوزه طرح‌های آموزش و پرورش از سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه در همین راستا امروز نیز شاهد افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه پیامبر اعظم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان بودیم که قطعاً در تکمیل شبکه آموزش و پرورش زارچ موثر خواهد بود.

 

زیبائیان ادامه داد: امروز افتتاح کتابخانه شهید بابایی اولین شهید شهرستان نیز در حالی که از سال ۹۱ کددار شده ولی در گیر و دارهای اداری مغفول مانده بود را با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان شاهد بودیم.

 

وی با اشاره به ایجاد چمن مصنوعی در روستای محمدآباد و ایجاد ساختمان بخشداری و دهیاری اله آباد، گفت: تجهیز دهیاریها و شرکت تعاونی‌ها به ماشین الات مورد نیاز در سال گذشته انجام شد و امسال نیز مدنظر مسئولان شهرستان خواهد بود

 

فرماندار شهرستان با اشاره به کلنگ زنی مجتمع سوارکاری زارچ در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در سال گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان، ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی این مجتمع به عنوان دومین مجموعه سوارکاری استان با تزریق اعتبار حوزه ورزش و جوانان و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه پرورش اسب هر چه زودتر آغاز شود.

 

وی یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان زارچ را تسهیل ورودی شهرستان از جاده ترانزیتی سنتو ذکر کرد و گفت: موضوع ایجاد زیرگذر در جاده سنتو از سال گذشته مورد اهتمام مسئولان شهرستان قرار گرفته و مقرر است با برآورد اعتبار ۳۰  میلیارد تومان به صورت مشارکتی اجرایی شود که امیدواریم شاهد بهره برداری آن در سال جاری باشیم.

 

زیبائیان یکی از بزرگترین طرح‌های در دستور کار دولت را نهضت ملی مسکن خواند و تصریح کرد: پس از پیگیری تحویل ۷۵ واحد باقیمانده از طرح اقدام ملی به صورت نیمه ساز و دارای نما به متقاضیان، واگذاری زمین ۵۴ هکتاری برای ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی انجام و شرکت تعاونی دهیاری‌ها به عنوان پیمانکار این طرح مشخص شده که طی روزهای آتی آماده سازی زمین آن انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به افتتاح ساختمان شرکت تعاونی دهیاری‌ها و برقرسانی به شرکت تعاونی دهیاری‌ها موسوم به مسکن جوانان، خاطرنشان کرد: امسال ایجاد مجتمع دامداری، گلخانه‌ای و شیلات شهرستان در زمین به مساحت ۳۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم به زودی جانمایی آن نهایی و شاهد کلنگ زنی این طرح در شهرستان باشیم.

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.