تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402 - 17:18

خبرنگار:بهناز عسکری/سردبیر:علیرضا مهران پور

استان یزد حدود ۶۰۰ پروژه نیمه تمام دارد

استان یزد حدود ۶۰۰ پروژه نیمه تمام دارد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت:حدود ۶۰۰ پروژه نیمه تمام احداثی و توسعه ای در استان داریم.

به گزارش رویداد ایساتیس؛رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، با بیان اینکه حدود ۶۰۰ پروژه نیمه تمام احداثی و توسعه ای در استان داریم، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها ۷۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

مجید دهقانی زاده در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت گفت: مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان را ۱۵۴ مصوبه با ۵۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد که از منابع دولتی و تسهیلات تامین میشود.

وی همچنین افزود: مصوبات دور دوم سفر را ۶۸ پروژه با اعتبار ۴۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که بخشی از ان از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه تامین میشود

وی در ادامه به موضوع تامین آب استان، گفت: این موضوع از طریق انتقال آب از خارج استان و توزیع مناسب آب در داخل استان دنبال می‌شود ولی باید توجه داشت که تامین آب قرار نیست با خود خوشبختی و سعادت بیاورد.

رییس سازمان مدیریت استان ادامه داد: آبرسانی از سد خرسان بعد از چندین سال تعطیلی، در سالهای اخیر با پیگیری موضوع هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای آن دنبال شده و پیگیر تامین اعتبار ان هستیم و ایمدواریم طی سالهای آینده شاهد اجرای آن باشیم.

وی با اشاره به انتقال آب از دریا با اجرای خط صنعت، گفت: البته یک خط اضطرار از خط آب صنعت به شبکه آب شرب استان نیز اجرا شده که در صورت تنش آبی از این طریق تامین داشته باشیم.

دهقانی زاده گفت: در مورد خط دوم انتقال آب که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بود نیز در دست پیگیری است و به زودی خبر خوشی را مقامات ارشد استان در این باره به سمع مردم یزد می‎رسانند.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین آب در داخل استان نیز گفت: طی دو سال گذشته به اندازه‌ی از ابتدا تاکنون مخزن سازی آب در استان انجام شده و به منظور تامین آب با کیفیت و کمیت یکسان در شهر یزد، اجرای رینگ آب شهر با اعتباری معادل دو هزار میلیارد تومان در حال اجراست

رئیس سازمان مدیریت استان به معدن خیزی استان نیز اشاره و عنوان کرد: مقابله با خام فروشی و بازگشت عواید معدن به استان و تکمیل زنجیره تولید استان سه موضوع مورد اهتمام مسئولان استان است و تلاش داریم استراتژی از معدن تا قطعه‌سازی را طی چند سال آینده شاهد باشیم.

وی همچنین در مورد حقوق دولتی معادن گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در قالب قانون یک درصد فروش، حقوق دولتی و بهره مالکانه از قبال معادن، عاید استان و در طرحهای استانی تزریق شده و این رقم بالاتر از سقف قانونی برای استان بوده است.

دهقانی زاده به تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی معادن به استان در سال گذشته اشاره و بیان کرد: این که استان از عواید معادن خود بی بهره است، حرف درستی نیست چرا که علاوه بر اعتبارات ذکر شده، کمک‌هایی که معادن در قالب مسئولیت اجتماعی خود به استان می‎کنند، در قالب‌های دیگری مانند اعتبارات ایمیدرو در دو سال گذشته ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی راه های روستایی، شاهد تامین اعتبار برای استان هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به بی‌توجهی محض به حوزه بهره‌وری در کشورمان طی ۱۰ سال گذشته، از پیشی گرفتن شدید سرعت مصرف نهاده‌ها در کشور از سرعت تولید آنها خبر داد و گفت: ارتقای بهره‌وری باید به صورت فرادولتی دنبال شود تا خوشبختی و رفاه مردم را شاهد باشیم.

مجید دهقانی زاده، در مورد وضعیت اقتصادی کنونی جامعه و آینده آن، گفت: معمولاً ارزیابی در این حوزه نسبی و در مقایسه با وضعیت گذشته کشور و کشورهای دیگر انجام می‌شود ولی نوسانات اقتصادی در همه کشورهای دنیا معمول است با این تفاوت که برخی کشورها به سطحی از توسعه رسیده‌اند که نوسانات اقتصادی تاثیرات محسوسی در جامعه ندارد و این ریشه در گذشته این کشورها دارد.

او افزود: متاسفانه در کشور علی رغم تلاشهای زیادی که طی این چهار دهه برای توسعه زیرساختها صورت گرفته است، در زمینه بهره وری کوتاهی شده است و مشکلات کنونی کشور مانند ناترازی در حوزه انرژی به دلیل بی توجهی به بهره‌وری است.

وی با بیان این که سرعت مصرف نهاده‌های انرژی در کشورمان به شدت از سرعت تولید آنها پیشی گرفته است، گفت: متاسفانه در ۱۰ سال گذشته بهره وری در کشور صفر بوده و هر چه توسعه رقم خورده تنها با افزایش نهاده‌های مصرفی در کشورمان بوده است لذا باید کمک کنیم تا فرادولتی عمل کرده و اصل بهره وری را برای خوشبختی و رفاه خود ارتقا دهیم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.