تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 22:39

خبرنگار:بهناز عسکری/سردبیر:علیرضا مهران پور

پیام تبریک مدیرعامل اتحادیه تخصصی امور زیر بنایی پیشگامان

پیام تبریک مدیرعامل اتحادیه تخصصی امور زیر بنایی پیشگامان
مدیرعامل اتحادیه تخصصی امور زیربنایی پیشگامان به مناسبت آغاز هفته تعاون پیامی صادر کرد.

رویداد ایساتیس:فرارسیدن یکم شهریور ماه به عنوان اولین روز هفته تعاون، زمانی است ارزشمند تا یاد و خاطره کسانی که در راه اعتلای تعاونی کشور تلاش کردند را گرامی بداریم و از تمامی دست اندرکان کنونی این حوزه که با تلاش بی وقفه نه تنها چراغ تولید را روشن نگاه داشتند بلکه به رغم تحریم‌های سخت، جهش در تولید را نیز محقق کردند، قدردانی کنیم.

امسال دست اندرکاران این حوزه، شعار «حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم» را برای تبیین اقدامات و برنامه ها و گرامیداشت ایام، برگزیده اند. شعاری که همواره برای اتحادیه تخصصی پیشگامان به مثابه چراغ راه بوده و در بیش از ربع قرن خدمتگزاری، همواره مد نظر مدیران مجموعه قرار داشته است.

و خوب میدانیم که اگر همراهی و اعتماد بیش از ۶۰هزار نفر از هموطنان عزیز با پیشگامان نبود، امروز حتی یکی از ۳۲ شرکت زیرمجموعه اتحادیه پیشگامان، پایه گذاری نشده بود.

گروهی که تامین سرمایه تعاونی را به عنوان یکی از مدرن ترین و مطمئن ترین روش های تامین مالی کنونی، که بیش از چند صده پیش در یزد و استان های مرکزی کشور پایه گذاری شد را سرلوحه کار خود قرار داد.

روشی که فراتر از ایجاد زمینه ها برای توسعه اقتصادی، جلوی سقوط تمدن های ساکن در این مناطق را گرفت و به نوعی تمدن سازی کرد.

در این مدل که در یزد قدیم جهت ایجاد قنات و بسیاری از تولیدی ها استفاده می شده، کارآفرینان و معتمدین مردم، به عنوان محور و سرمایه گذار کلان و مردم به اعتماد اعتبار آنها، به عنوان سرمایه گذار خرد، منابع مالی خود را وارد پروژه ها می کردند.

اتحادیه امور زیربنایی پیشگامان با استفاده از این مدل آزموده شده، مجموعه خود را بنا نهاد. مجموعه ای که اکنون در پرتو بیش از ربع قرن اقدام اجرایی و کار تحقیقاتی از طریق دانشگاه علامه طباطبایی و استفاده از تجربه تعاونی های سهامی سرمایه گذار که از سال ۲۰۰۲ در دنیا عملیاتی و براساس ماده ده اصل ۴۴ در ایران نیز قانونی گردیده، جایگاه ممتازی در کشور کسب کرده است.

ضمن عرض تبریک مجدد به تمامی فعالین عرصه تعاونی در کشور و همکاران عزیز در اتحادیه پیشگامان، بر خود لازم می دانیم این روز را بر تمامی مردمی که طی ۲۶ سال گذشته در کنار ما بودند تبریک گفته و از حسن اعتماد آنها، نهایت قدردانی را داشته باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.