تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 20:03

خبرنگار:بهناز عسکری/سردبیر:علیرضا مهران پور

۴۰ درصد خدمات بیمارستان افشار یزد به بیماران غیربومی استان

۴۰ درصد خدمات بیمارستان افشار یزد به بیماران غیربومی استان
رئیس بیمارستان افشار یزد گفت:۴۰ درصد خدمات بیمارستان افشار یزد به بیماران غیربومی استان ارائه شده است.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ رییس بیمارستان افشار یزد گفت: سال گذشته افزون بر ۱۴۰ هزار نفر از خدمات تخصصی و عمومی این بیمارستان استفاده کردند که بیش از ۴۰ درصد آنان غیربومی استان بوده‌اند.

سیدمصطفی سیدحسینی در جمع خبرنگاران افزود: در یکسال گذشته ۲۰ هزار نفر در این مرکز درمانی بستری شدند که از این تعداد هشت هزار نفر غیربومی بوده اند همچنین ۱۲۰ هزار نفر نیز مراجعه سرپایی به بیمارستان داشته اند.

وی ادامه داد: در بیمارستان افشار یزد ۲۲۰ تخت مصوب و ۱۷۹ تخت فعال وجود دارد و ضریب اشغال تخت این مرکز درمانی در سال گذشته ۷۰ درصد بوده است، همچنین ۵۲ تخت سی سی یو ، ۱۳ تخت آی سی یو، ۱۰ تخت آی سی یو نوزادان ، ۲۸ تخت داخلی قلب، ۱۶ تخت جراحی و ارتوپدی، ۱۳ تخت اورژانس و ۲ تخت ید تراپی نیز برای ارائه خدمات به بیماران در این بیمارستان وجود دارد.

رییس بیمارستان افشار یزد آمار کارکنان این بیمارستان را به طور کلی هزار و ۷۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۲۴ نفر پزشک، ۳۹۸ نفر پرستار و ماما و ۴۵۲ نفر نیروی اداری و خدماتی هستند که به صورت تمام وقت در این مرکز درمانی خدمت رسانی می کنند.

سیدحسینی ادامه داد: این بیمارستان از سال ۱۳۸۴ به عنوان مرکز آموزشی نیز فعالیت می کند و در سال گذشته ۱۴۷ نفر دوره تخصصی قلب را در این بیمارستان گذرانده اند و تاکنون حدود ۶۰ متخصص قلب در این بیمارستان دوره های تخصصی را گذرانده اند.

وی افزود: بیمارستان افشار، اولین و تنها بیمارستان ایران است که گواهی بیمارستان بدون دخانیات را دارد و مجوز اولین بیمارستان خیریه استان یزد نیز توسط این بیمارستان کسب شده است.

عباس صادقی مدیر داخلی بیمارستان افشار نیزگفت: هم اکنون این مرکز درمانی نیازمند تامین یک دستگاه آنژیوگرافی است و از خیران درخواست داریم در این زمینه مساعدت کنند همچینین اورژانس بیمارستان نیز جای کمی دارد و سال‌ها پیش ساخته شده لذا برای توسعه آن نیازمند کمک انسان های نیکوکار هستیم .

بیمارستان افشار در سال ۱۳۵۶ به همت مرحوم محمدصادق افشار با زیربنای ۱۵۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در شهر یزد به بهره برداری رسید و در حال حاضر یکی از مراکز درمانی دولتی استان است، این بیمارستان با بخش‌های پاراکلینیک از قبیل آزمایشگاه ، رادیولوژی، سونوگرافی، اکو و تست ورزش ، اسکن هسته ای ، هولتر ، CT آنژیوگرافی خدمات درمانی تخصصی قلب و سایر موارد درمانی را به شهروندان استان و خارج از استان یزد ارائه می دهد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.