تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 13:42

خبرنگار:بهناز عسکری/سردبیر:علیرضا مهران پور

۵۷۰ خانواده در یزد متقاضی فرزندخوانده هستند

۵۷۰ خانواده در یزد متقاضی فرزندخوانده هستند
مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: ۵۷۰ خانواده در این استان در انتظار فرزندخواندگی هستند.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه ۵۷۰ خانواده در این استان در انتظار فرزندخواندگی هستند افزود: در یکسال گذشته ۲۴ کودک بدون سرپرست به متقاضیان سپرده شد.
رضا ابهت، در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از خانواده‌ها درخواست‌هایی خارج از عرف و رابطه ای از مسئولان برای فرزند دارند اما به هیچ وجه توصیه‌های مسئولان تاثیری در این واگذاری‌ها نخواهد داشت، بلکه براساس نوبت و به خانواده های واجد شرایط سپرده می شود.
وی با بیان اینکه زمینه واگذاری فرزند پس از یک بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد افزود: همچنین این سازمان از ۵۸۱ خانواده ۲ قلو و چند قلو حمایت می کند .
وی گفت: بهزیستی استان علاوه بر نگهداری از ۱۶۲ کودک و نوجوان در مراکز خود، از ۲۷۶ کودک نیز در قالب امداد ماهانه حمایت می‌کند.

ابهت تعداد زنان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی استان را ۲ هزار و ۴۷۳ بیان کرد و گفت: از این افراد حمایت های مختلفی صورت می گیرد.

وی با اشاره تامین هزینه مراکز نگهدای از کودکان در مراکز تصریح کرد: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای است که فعالیت بسیاری از این مراکز نگهداری واقعاً‌ مقرون به صرفه نیست و نیازمند حمایت لازم در این زمینه هستیم.

وی به مرکز فوریتهای اجتماعی(اورژانس اجتماعی ۱۲۳) بهزیستی اشاره کرد و گفت: در استان طی سال گذشته شش هزار و ۳۷۰ مورد تماس گرفته شد همچنین تیم سیار این مرکز در مجموع هفت هزار و ۳۵۵ مورد اعزام در این موارد صورت داده که منجر به تشکیل دو هزار و ۷۸۹ پرونده مداخله شده است.
ابهت با اشاره به اقدامات حوزه پیشگیری بهزیستی استان افزود: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی در سال گذشته پنج میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است .

وی افزود: شهرستان میبد با توجه به فعالیت های مرکز تحقیقات ژنتیک استان یزد در این شهرشاهد کمترین بیماری ژنتیک در این شهرستان هستیم.

ابهت با اشاره به اجرای طرح غربالگری و شناسایی آلزایمر برای خانواده‌های دارای افراد با سن بالای ۶۰ سال از سال گذشته در استان گفت: این غربالگری از طریق پرسشنامه‌ انجام شده و افراد در معرض این بیماری برای پیشگیری و درمان به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.
وی گفت: در طرح غربالگری بینایی به دلیل نبود همکاری‌ها لازم دستگاه‌های مرتبط در سال گذشته کمتر از ۷۰ درصد پوشش داده شده که در سال گذشته ۵۴ هزار و ۴۰۰ کودک در رده‌های سنی سه تا ۶ سال مورد معاینه و غربالگری قرار گرفتند که ۵۹۰ مورد کودک دچار مشکل شناسایی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.