تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 14:07

خبرنگار:بهناز عسکری/سردبیر:علیرضا مهران پور

ضرورت نظارت جدی در راستای کاهش تکدی گری در شهر

ضرورت نظارت جدی در راستای کاهش تکدی گری در شهر
ساماندهی تکدی گری در شهر جهانی یزد از طریق نهاد های مرتبط و نظارتی به طور‌ جدی پیگیری شود چرا که این موضوع زیبنده شهر نیست.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت: ضرورت دارد ساماندهی تکدی گری در شهر جهانی یزد از طریق نهاد های مرتبط و نظارتی به طور‌ جدی پیگیری شود چرا که این موضوع زیبنده شهر نیست.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات و خدمات شهری ادامه داد: متکدیان مضاف بر اینکه خدمتی به جامعه ارائه نمی دهند و نقشی در تولید و رونق اقتصاد جامعه ایفا نمی کنند، موجب شیوع و گسترش فرهنگ  مصرف گرایی و بروز ناهنجاری ها و آسیب های زنجیره ای در زمینه اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی نیز می شوند از این رو کمیسیون خدمات درصدد هست تا برای رفع این موضوع جلساتی را با نهاد های مربوطه تشکیل دهد چرا که حضور متکدیان در شهر یزد زیبنده شهر جهانی نیست.

به گفته وی: تکدی کری به عنوان یک آسیب اجتماعی است و فقر، بیکاری، عدم مهارت و آشنایی با یک حرفه خاص از دلایل عمده روی آوردن به این کار است و لازم است با اموزش شهروندی و زمینه مناسب برای آموزش شهروندان، آنها را برای آموزش حرفه خاص سوق دهیم.

زارع افزود: گرچه براساس بند پنج ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری باید ساماندهی متکدیان را در دستور کار قرار دهد و شهرداری از وجود این افراد در سطح شهر رضایت ندارد، چرا که این مساله علاوه بر نارضایتی مردم، سبب افزایش ترافیک و نازیبایی چهره شهر شده است اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از این معضل جلوگیری کند و تمام نهاد ها برای رفع آن باید همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.