تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 خرداد 1402 - 21:35

خبرنگار:بهناز عسکری/سردبیر:علیرضا مهران پور

تفاهم نامه ی همکاری با مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان امضاء شد.

تفاهم نامه ی همکاری با مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان امضاء شد.
با حضور دکتر منصور دهقان رئیس دانشگاه فرهنگیان و سعید زارع مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی تفاهم نامه ی همکاری های مشترک منعقد گردید.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ در حاشیه ی مراسم امضای تفاهم نامه سعید زارع مدیر این سازمان در استان با بیان اینکه جایگاه سازمان متبوع خود یک جایگاه هویتی، تاریخی و تمدنی بوده و کارکردها و ماموریت های آن نقش بسیار مهمی در توسعه ی فرهنگی و هویت ملی و میهنی استان دارد افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان در ۳ حوزه ی اسنادی، کتابخانه ای و آرشیو شفاهی نقش آفرینی می کند و لذا انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین این سازمان و مراکز علمی ، پژوهشی و دانشگاهی با توجه به جنس کار این سازمان که خروجی آن پژوهش محور است بسیار حائز اهمیت است. وی ادامه داد:امروز این سازمان در استان مفتخر به صدور بیش از ۱۸۰۰ مورد فیپا در طول یک سال اخیر و نگهداری بیش از ۸میلیون برگ سند تاریخی از بیش از ۲۰ مورد دستگاه دولتی مهم و اسناد و مدارک موجود در بین مردم در قالب اسناد اهدایی است.
در ادامه دکتر منصور دهقان منشادی رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه ی همکاری با بیان اینکه قدمت تاسیس دانشگاه فرهنگیان به بیش از ۸۰سال گذشته بر می گردد خاطر نشان کرد: در همین راستا دانشگاه فرهنگیان مفتخر است که موزه ی اسناد تاریخی دانشگاه را راه اندازی کرده است و قرار است تا طی تفاهم نامه بخشی از این اسناد ارزشمند را در اختیار آرشیو ملی استان قرار دهد.
وی افزود:برگزاری تورهای بازدید دانشجویی از مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی استان، همکاری در انتقال اسناد و مدارک تاریخی و همچنین معرفی قدمای دانشگاه برای مصاحبه ی تاریخ شفاهی از جمله مهمترین اولویت های همکاری طبق این تفاهم نامه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.