تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 14:11

خبرنگار: بهناز عسکری /سردبیر: علیرضامهران پور

برگزاری سومین دوره جشنواره کویری بازی های بومی و محلی روستاهای حسین آباد ریسمانی، مدرسی و عسکریه

برگزاری سومین دوره جشنواره کویری بازی های بومی و محلی روستاهای حسین آباد ریسمانی، مدرسی و عسکریه
سومین دوره بازی های بومی محلی کویری در روستای مدرسی بخش مرکزی برگزار شد

به گزارش رویداد ایساتیس؛ همزمان با هجدهمین شامگاه نوروزی با حضور نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی یزد، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد، مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان یزد و مسوولان روستاهای حسین آباد ریسمانی، مدرسی و عسکریه سومین دوره بازی های بومی محلی کویری در روستای مدرسی بخش مرکزی برگزار شد.
همزمان با هجدهمین شامگاه نوروزی با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، محمد صادق ابوالقاسمی بخشدار مرکزی یزد، مهدی دهقان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد، گورابیان مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری های این شهرستان و مسوولان روستاهای حسین آباد ریسمانی، مدرسی و عسکریه سومین دوره بازی های بومی محلی کویری در روستای مدرسی بخش مرکزی برگزار شد.
در این جشنواره که با هدف افزایش نشاط اجتماعی و حفظ هویت فرهنگی و بازی های بومی برگزار شد؛ ورزشکاران در رشته های کبدی، فوتبال و والیبال ساحلی، طناب کشی، هفت سنگ، گل کوچک، فوتبال دستی، مچ اندازی و… به رقابت پرداختند.
ابوالقاسمی در حاشیه این جشنواره حفظ اصالت و هویت بازیهای بومی و محلی را در راستای حفظ فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی برشمرد.
شایان ذکر است؛ تقویت روحیه کار گروهی و جمعی و افزایش نشاط جامعه از دیگر اهداف این جشنواره بود که بخشدار مرکزی یزد به آن اشاره کرد.
وی همچنین از دهیار و اعضای شورای اسلامی روستاهای حسین آباد ریسمانی، عسکریه و مدرسی به جهت برگزاری شایسته این جشنواره قدردانی نمود.
خاطرنشان میگردد؛ توزیع برخی غذاهای بومی یزد مانند شولی از دیگر اقدامات خلاقانه در این جشنواره بود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.