تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 14:33

خبرنگار: بهناز عسکری /سردبیر: علیرضامهران پور

نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان یزد گشایش یافت

نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان یزد گشایش یافت
 آیین گشایش نهمین نمایشگاه قران و عترت استان یزد در محل شهرک نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار شد

به گزارش رویداد ایساتیس؛  نهمین نمایشگاه قران و عترت استان یزد با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمع دیگری از مسئولان افتتاح شد

«مهران فاطمی» استاندار یزد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه فرصتی مغتنم است تا بخشی از دستاوردهای قرانی سالانه موسسات و مجموعه‌ها و فعالان این بخش در معرض دید عموم قرار گیرد.
وی افزود: خوشبختانه در این نمایشگاه غرفه‌های متعدد و متنوعی از طرح بزرگ ۴۰۰۰ حافظ به یاد چهار هزار شهید دارالعباده یزد تا نمایش هنرهای تجسمی با موضوعات قرانی فعالیت دارند.
فاطمی با اشاره به فعالیت هنرمندان خوشنویسی و کتابت قران در این نمایشگاه، گفت: قطعاً می‌توانیم با اشتفاده از ظرفیتهای استان در این حوزه قرانی با کتابت یزدیها داشته باشیم.
استاندار همچنین به فعالیت غرفه هایی در زمینه محصولات حوزه عفاف و حجاب و نیز مرتبط با معماری اصیل ایرانی اسلامی در این نمایشگاه اشاره و ابراز امیدواری کرد بتوان به نحو شایسته‌ای ظرفیتهای نامحدود قران کریم را هر چند در قالب یک نمایشگاه قابل نمایش نیست، شناخت و بکار بست.
«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان به ‌مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب افزون بر ۸۰ غرفه،‌ تصریح کرد: این نمایشگاه با مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و با هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت(ع) و آشنایی مردم و علاقه‌مندان به علوم قرآنی با جدیدترین آثار و خدمات در این حوزه برگزار می‌شود.
وی علوم و معارف دینی، ساخت و تجهیز مساجد و امامزادگان و اماکن متبرکه و مذهبی، کتاب و محصولات فرهنگی، خدمات حج و زیارت، ملزومات سفرهای زیارتی و تجهیزات محافل را از موضوعات جانبی نمایشگاه امسال اعلام کرد.
عابدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا ۲۵ فروردین‌ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان برپاست، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۸ تا ۲۳ برای بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.