تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 8:43

خبرنگار: بهناز عسکری /سردبیر: علیرضامهران پور

روزانه ۱۰۰ هزار مسافر در یزد اسکان داده می شوند

روزانه ۱۰۰ هزار مسافر در یزد اسکان داده می شوند
امکان اسکان روزانه ۱۰۰ هزار مسافر برای ایام نوروز در یزد مهیا است

به گزارش رویداد ایساتیس؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: برای اسکان روزانه ۱۰۰ هزار مسافر در ایام نوروز در استان برنامه ریزی شده و اکنون هم بخشی از ظرفیت های هتل و واحدهای اقامتی استان تکمیل شده است.
احمد آخوندی در سلسله های نشست های استانداری یزد با عنوان “مدیر حرف بزن” در جمع خبرنگاران افزود: پیش‌بینی می شود پیک سفرهای نوروزی استان یزد از ۲۵ اسفندماه تا سوم فرودین ماه باشد که در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت گرفته است
وی تعداد اقامتگاه رسمی استان ۳۲۷ باب بیان کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۴ مورد بوم گردی می باشند.
آخوندی همچنین تعداد هتل های استان را ۶۰ باب بیان کرد و افزود: برای اسکان مسافران نوروزی علاوه بر اقامتگاه ها ۲۴۵۳ کلاس درس در قالب ۳۱۷ مدرسه و خوابگاه‌های دانشگاهی مهیا شده است.
وی از راه‌اندازی دو واحد اقامتی شامل هتل سنتی واقع در محله خواجه‌خضر و هتل جهانشهر در ابتدای خیابان مسجدجامع تا پایان سال جاری خبر داد.
آخوندی ظرفیت تخت های اقامتگاه‌ها و هنل و اماکن سنتی استان را ۱۱ هزار و ۲۰۰ مورد بیان کرد.
وی گفت: با توجه به تقارن ایام عید و ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌شود در هفته دوم نوروز نسبت به سه روز اول سال تعداد مسافران کاهش یابد.
او با بیان این که یزد عمدتاً دو نوع مسافر دارد گفت: برخی از مسافران نوروزی به دلیل تردد بین شمال و جنوب کشور در این ایام، تنها یک روز در یزد اسکان دارند ولی مسافرانی که یزد را مقصد سفر خود دارند، بین سه تا چهار روز در این استان اقامت خواهند داشت.
آخوندی گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۹۰ درصد تخت‌های هتل های چهار ستاره استان، سایر اقامتگاه‌ها نیز ۸۰ درصد ظرفیت و بوم گردی‌ها هم ۵۰ درصد تکمیل شده است.
وی اضافه کرد: به منظور راهنمایی و مدیریت اسکان مسافران نوروزی سامانه ۰۳۵۳۳۵۲۱ راه‌اندازی شده که مسافران می‌توانند نسبت به رزرو اسکان و دیگر نیازهای خود تماس بگیرند.
آخوندی از فعالیت ۱۰۰ راهنمای گردشگری در اماکن گردشگری یزد به صورت دو شیفت خبر داد و گفت: در ایام نوروز فعالیت ۱۴ بازارچه سفر راه اندازی می شود.
وی از برگزاری ۱۲۶۰ رویداد در ایام نوروز توسط دستگاه‌های مختلف در استان خبر داد.
وی همچنین از مرمت باغ جهانی دولت‌آباد با هزینه ۱۰ میلیارد تومان و بازگشایی ورودی این باغ از طرف خیابان دولت آباد خبر داد و افزود: این باغ جهانی به طور شایسته‌ای برای بازدیدهای نوروزی مسافران و شهروندان مهیا شود.
آخوندی با اشاره به مرمت اضطراری بافت تاریخی و برخی اماکن گردشگری مانند زندان اسکندر و خانه لاری‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی، از گل‌کاری ویژه در ۱۱ نقطه بافت تاریخی یزد برای نوروز امسال خبر داد.
یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.