کد خبر : 103420
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 1:28

هیئت های مذهبی شیرازه جمع گرایی در جامعه اسلامی هستند

هیئت های مذهبی شیرازه جمع گرایی در جامعه اسلامی هستند

امام جمعه مرکزی یزد و عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: یکی از وظایف مهم هئیات مذهبی جدا کردن جوانان از فردگرایی و اتصال آنها به جمع گرایی است. به گزارش رویداد ایساتیس؛ سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه مرکزی یزد و عضو شورای فرهنگ عمومی استان در دیدار با جمعی از مداحان یزدی

امام جمعه مرکزی یزد و عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: یکی از وظایف مهم هئیات مذهبی جدا کردن جوانان از فردگرایی و اتصال آنها به جمع گرایی است.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه مرکزی یزد و عضو شورای فرهنگ عمومی استان در دیدار با جمعی از مداحان یزدی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد گفت: یکی از وظایف هئیات مذهبی جدا کردن جوانان از فرد گرایی و اتصال آن ها به جمع گرایی است با توجه به اینکه امروز دشمن، جوانان ایران اسلامی را به سمت فرد گرایی سوق می دهد که این هم از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، امنیتی خطرناک است.

مدرسی با اشاره به اینکه ویروس کرونا به اقشار مختلفی از مردم آسیب وارد کرد و لطمات سنگین و غیر قابل پیشی بینی گریبان آن ها را گرفت، افزود: در این دوران نیز آموزش و پرورش به ۸۰ درصد از اهداف تربیتی خود نرسید.

وی همچنین بیان کرد: مداحان اهل بیت می توانند با شعر های فاخر و سبک های ارزش مند و با مکتبی که در پرتو این سبک برای جامعه ایرانی ما به وجود می آورند، در انتقال ارزش ها از نسلی به نسل بعد سعی و تلاش کنند.

مدرسی با بیان اینکه هئیات مذهبی یزد علاوه بر سبک می توانند مکتب افرین نیر باشند؛ ادامه داد: شعرها باید در مقابله با ظلم و ستم باشند، باید از عطوفت و مهربانی موج بزنند و مردم را به به کار تلاش و اسقلال مالی سوق دهد و حرکت ها باید در مسیر رضایت الهی باشند.

او گفت: راه اندازی هیئت های خردسال و دانش آموزی می تواند به انتقال ارزش های فرهنگی کمک کند.