تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 16:04

فرماندار یزد بر نصب صددرصدی کنتور هوشمند چاه‌های یزد تاکید کرد

فرماندار یزد بر نصب صددرصدی کنتور هوشمند چاه‌های یزد تاکید کرد

فرماندار یزد بر نصب صددرصدی کنتور هوشمند چاه‌های بخش صنعت و خدمات این شهرستان تا پایان سال جاری تاکید کرد. به گزارش رویداد ایساتیس؛ سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان یزد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان که با حضور رییس شورای اسلامی شهر یزد، معاون دادستان، رییس اداره منابع آب شهرستان یزد

فرماندار یزد بر نصب صددرصدی کنتور هوشمند چاه‌های بخش صنعت و خدمات این شهرستان تا پایان سال جاری تاکید کرد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛ سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان یزد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان که با حضور رییس شورای اسلامی شهر یزد، معاون دادستان، رییس اداره منابع آب شهرستان یزد و دیگر اعضای شورا برگزار شد با قدردانی از اقدامات خوب اداره منابع آب جهت نصب ۹۸ درصدی کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و ۶۲ درصدی چاه‌های صنعت و خدمات بر استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و تکمیل و نصب صددرصدی کنتور هوشمند در بخش‌های مختلف در اسرع وقت تاکید کرد.

رستگاری با تاکید بر لزوم ساماندهی و احیاء مسیل اصلی شهر یزد، اولویت‌گذاری مدیریت دفع آب‌های سطحی شهر و جلوگیری از آب گرفتگی در زمان بارندگی را از تمامی دستگاه‌های ذیربط خواستار شد.

این مقام مسئول همچنین بر ارائه راهکارهای عملی برای تامین آب فضای سبز روستاهای بخش مرکزی با استفاده از صرفه جویی های لازم و بر انجام خدمات لازم جهت حفظ قنوات خصوصا قنات زارچ و حسن آباد تاکید کرد.

غلامحسین دشتی رییس شورای شهر یزد نیز در این جلسه ضمن تشکر از مسئولان حوزه آب استان و شهرستان با بیان اینکه علیرغم همه زحماتی که برای آب استان کشیده شده ولی هنوز یک اراده جدی برای حل موضوع آب یزد صورت نگرفته، گفت: هرچند آب انتقالی برای یزد ضروری است ولی بهترین راهکار، مدیریت مصرف است که نباید از لزوم فرهنگ سازی آموزش خانواده ها و مجموعه اداری و تشویق الگوهای برتر در این مقوله مهم غافل شد.

بر این اساس دشتی بر همکاری با شرکت های دانش بنیان، سَمَن های مردمی، استفاده از پساب، لزوم توسعه کشت های کم آبخواه جهت مدیریت مصرف و تهیه سناریو و پدافند غیرعامل برای بارندگی ها و سیلاب های بزرگ تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه مجید زارع بیدکی رییس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره و وضعیت منابع آبی شهرستان یزد و سفره دشت یزد -اردکان به افت متوسط سالیانه ۴۴ سانتیمتری دشت، افت تجمعی ۲۰ متری در ۴۶ سال اخیر و همچنین کاهش کیفیت آب سفره (‌افزایش هدایت الکتریکی به میزان ۱۲۰۰ میکرومهوس بر سانتیمتر در ۲۵ سال اخیر) اشاره کرد.

زارع بیدکی با بیان اینکه ۴۷۵ حلقه چاه در شهرستان یزد وجود دارد به وضعیت مصرف آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: ۶۹ در صد از این آب های زیرزمینی در بخش کشاورزی، ۱۷ در صد در بخش شرب و بهداشت و ۱۴ در صد در بخش صنعت و خدمات مصرف می شود.

وی افزود: بارندگی ۱۷٫۵ میلیمتری شهرستان در سال جاری نسبت به دوره مشابه دراز مدت افزایش قابل توجهی داشته است.

زارع بیدکی طرح تحویل حجمی، پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز و جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی را از اولویت های اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.