تاریخ انتشار : جمعه 21 آبان 1400 - 15:33

اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال یزد همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب

اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال یزد همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال یزد، حضور در کتابفروشی‌های قدیمی یزد و بازدید از روستاهای دوستدار کتاب گردکوه و مدوار مهریز از برنامه‌های این استان همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب خواهد بود.

به گزارش رویداد ایساتیس مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال یزد با ویژه برنامه حضور در کتابفروشی‌های قدیمی یزد و بازدید از روستاهای دوستدار کتاب گردکوه و مدوار مهریز همزمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب خبر داد و گفت: ما برای این هفته و به طور کلی برای کتاب برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرد‌ه‌ایم تا به زودی یکی از رقبای جدی پایتخت کتاب جهان به شمار بیاییم.

جوادیان زاده به پایتخت کتاب بودن یزد در سال ۱۳۹۸ و پایتخت صحیفه سجادیه ایران در سال جاری اشاره کرد و درباره برنامه‌های امسال هفته کتاب یزد اظهار کرد: مهمترین برنامه ما اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال یزد و رونمایی از کتاب‌هایی با مضامین فرهنگی و هنری خصوصا فرهنگ عامه است که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت این هفته نیز توضیح داد: نمایشگاه‌های کتاب متعددی در حسینیه و کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد و برخی از شهرستان‌ها برای برگزاری در بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

وی تجلیل از کتابداران برگزیده و رونمایی از پوستر جشنواره مکتوب رضوی را از دیگر برنامه‌های یزد عنوان کرد و افزود: دیدار و بازدید از کتابفروشی‌های قدیمی یزد مثل امیرکبیر، بازدید از باشگاه‌های کتابخوانی فعال یزد مثل باشگاه‌های اقلیت دینی، باشگاه‌های کودک کار، مدارس فوتبال و… نیز در دستور کار ما قرار دارد.

جوادیان زاده همچنین تاکید کرد: رونمایی و جشن امضای  برخی کتاب‌هایی که با موضوع یزد نگاشته شده‌اند مثل کتاب پرفروش «خیابان هزار درخت» نوشته نسیم خلیلی و بازنشر کتاب قدیمی «ننه زهرا و پسرش» را نیز اجرا می‌کنیم.

وی در پایان درباره بازدید از روستاهای دوستدار کتاب نیز توضیح داد و گفت: ما در این هفته به روستای گردکوه و مدوار مهریز خواهیم رفت که از روستاهای دوستدار کتاب فعال به شمار می‌آیند و از کتابخوانان و مروجان کتابخوانی تقدیر می‌کنیم.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.