تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1400 - 19:47

واکس مورد نیاز مراکز واکسیناسیون تامین شد

به گزارش رویداد ایساتیس به نقل از صبح ساباط، دکتر مسعود شریفی  اظهار کرد: از روز گذشته که محموله جدید واکسن به به کشور رسید در استان ها توزیع شده و به دنبال ورود واکسن به استان یزد، کار تزریق واکسن به حالت طبیعی خود بازگشت. وی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته گذشته

به گزارش رویداد ایساتیس به نقل از صبح ساباط، دکتر مسعود شریفی  اظهار کرد: از روز گذشته که محموله جدید واکسن به به کشور رسید در استان ها توزیع شده و به دنبال ورود واکسن به استان یزد، کار تزریق واکسن به حالت طبیعی خود بازگشت.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته گذشته به دلیل کمبود واکسن کار مراکز تزریق دچار اختلال شده بود افزود: هم اکنون در تمامی مراکز واکسیناسیون واکسن برکت، سینوفارم، پاستور و آسترازنکا به حد کافی وجود دارد و رده سنی ۴۰ سال به بالا می‌توانند با مراجعه به همان مرکزی که از قبل برای آن‌ها معین شده واکسن خود را دریافت کنند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷۰ هزار دز واکسن در استان یزد تزریق شده عنوان کرد: هم اکنون ۳۸ درصد جامعه بالای ۱۸ سال استان یزد موفق شدند حداقل یک دز واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: آمار تزریق واکسن در استان یزد از متوسط کشوری بالاتر است و یزد از استان های پیش ور در تزریق واکسن به شمار می رود.

شریفی با بیان اینکه واکسیناسیون جلوی شیوع بیماری را نمی‌گیرد و فقط باعث کاهش مرگ و میر است، اظهار کرد: روند کاهشی در آمار مبتلایان نباید باعث عادی انگاری در بین مردم شود و اتفاقاً باید بیشتر مراقبت شود.

وی با اشاره به ایمنی زایی قابل قبول همه واکسن‌های موجود علی رغم تنوع بالا، افزود: اولویت بندی ویژه‌ای از سوی سازمان بهداشت جهانی تعیین نشده است و تمام واکسن‌هایی که در دسترس هستند بهترین واکسن‌ها هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.