تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تیر 1400 - 9:12

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و آموزه های دهگانه آن

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و آموزه های دهگانه آن

رویداد ایساتیس: سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در اوج تحریم ها ناکارآمدی ها و تبلیغات منفی در داخل و خارج برگزار شد در اینجا به صورت خلاصه و کوتاه به بعضی از نتایجی که از این حادثه مهم به نظر می رسد اشاره می شود امید است، بدون داشتن حب و بغض بی ملاک مورد نقد

رویداد ایساتیس: سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در اوج تحریم ها ناکارآمدی ها و تبلیغات منفی در داخل و خارج برگزار شد در اینجا به صورت خلاصه و کوتاه به بعضی از نتایجی که از این حادثه مهم به نظر می رسد اشاره می شود امید است، بدون داشتن حب و بغض بی ملاک مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد:
۱. هرچه از درگذشت مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی علی رغم تلاش‌های ایشان در تکون وحفظ انقلاب اسلامی میگذرد به آرمان های انقلاب و شهیدان نزدیکتر میشویم ، به نظرم با حضور ایشان بسیار بعید بود که شرایط حاکمیت یک دولت انقلابی فراهم گردد.
۲. این انتخابات نشان داد که مردم ایران تا حد قابل توجهی در این سال های اخیر نسبت به گذشته رشد سیاسی و عقلانی کرده‌اند در این مناظرات برخلاف دوره یازدهم و دوازدهم تحت تاثیر جملات احساسی و از پیش ساخته شده، شاعرانه و مرموزانه کاندیداهای کارگزاران و اصلاح طلبان قرار نگرفتند گرچه عده‌ای با رسیدن به این شناخت یا در انتخابات شرکت نکردند و یا رای سفید دادند که جای تاسف است.
۳. با این که دولت قبل ضربات جبران ناپذیری به دین و روحانیت به خصوص در میان نسل جوان زد ولی مردم نشان دادند که روحانی اصیل و مخلص را از غیران تشخیص میدهند، انتخاب یک روحانی در میان هفت کاندیدا آن هم بعد از تحمل این همه فشار داخلی و خارجی پیام مهمی دارد. این امید را داریم که جناب آقای رئیسی بتواند با عنایت خدا در زمانی که در اختیار دارد چهره روحانیت اصیل را به نسل نو نشان دهد
۴. برگرداندن حکومت به ارزش های اسلامی و انقلابی مانند: فروتنی در برابر مردم ، ساده زیستی، مردمی بودن و عملکرد جهادی خواست مردم است
۵. روگردانی از سه رئیس جمهور کم عمق دینی که انحرافات فاحش فکری مکرر از خود نشان دادند (خاتمی احمدی‌نژاد و روحانی) به یک روحانی اسلام شناس و قابل اعتماد از آموزه های این دوره می باشد، با این همه سخنرانی ها مصاحبه ها و مطالبی که از رئیس جمهور منتخب طی این سالهای گذشته دیده و شنیده شد یک مورد از سوی مراجع و بزرگان مورد نقد قرار نگرفته، به خلاف آقایان روحانی ، احمدی نژاد و خاتمی که مورد نقد مکرّر علمی از سوی کارشناسان دین و حتی مراجع تقلید قرار گرفته اند .
۶. پیشی گرفتن صداقت از حیله های تبلیغاتی . رایج و مدرن .
۷.ضرورت تقویت گفتمان مقاومت در منطقه حساس خاورمیانه از آموزه های دیگر این انتخابات ریاست جمهوری در این دوره است ، سیل تبریکات گروه‌ها و شخصیت‌های مقاومت از جای‌جای کشورهای اسلامی به رئیس‌جمهور منتخب گواهی بر این ادعا است
۸. اصل قرار دادن اعتماد بر توانمندی‌های داخلی به جای معطل شدن در برابر دولت های مغرور و مستکبر .
۹.کم اثر شدن اظهارنظر و حمایت سران اصلاحات به نفع کاندیدای خاص ، آقایان خاتمی و کروبی صریحاً اعلام کردند که به آقای همتی رای می دهند وحال انکه اثر قابل ذکری نداشت ، سخن حامی سینه چاک اصلاح طلبان آقای دکتر صادق زیباکلام که گفت :رای دو و نیم میلیونی همتی تیر خلاص به شقیقه اصلاح‌طلبان بود ، برای گفته ما شاهد غیر قابل انکاری است .
۱. با توجه به اینکه رئیس جمهور منتخب رابطه قوی با چین و روسیه را قایل است ، این انتخاب به دنبال این بود که جهان تنها آمریکا و اروپا نیست .متاسفانه با هر چراغ سبزی که غرب در این سال ها نشان می داد دولت حاکم از کشورهای قدرتمند دیگر رو برمیگرداند ،رئیس جمهور چین را با اینکه کشورش در سال اخیر اولین قدرت اقتصادی جهان شد در سفر به ایران تحویل نگرفتند که مبادا غربی‌ها ناراحت شوند. بنابراین به نظر می رسد که انتخابات این دوره تنها یک انتخابات نبود بلکه” انقلابی در انقلاب” بود .
اراده و لطف خدای متعال در این تحول فکری و روحی به هیچ وجه قابل انکار نیست ، ادعیه مومنین و صالحین ، خانواده های عزیز شهیدان و دعای بزرگانی که زحمات ملت بزرگ انقلابی ایران را در خطر می‌دیدند به طور قطع، موثر بوده است .
مجموعه مطالبی که آورده شد مسئولیت دولت آینده را و همسنگران آنرا بسیار خطیر می کند. البته بعید نیست که دشمن برای تضعیف آن دولت بعضی از کشورهای همسایه که با ما مرز طولانی دارند ناامن کند و ناخواسته انرژی دولت انقلابی و جهادی آینده را مصروف امور دیگر نماید نشانه هایی از این موضوع به خوبی قابل مشاهده است.
برای پرهیز از بی انصافی لازم است از خدمات مثبت دولت فعلی که کم هم نبوده است و مدیران خدوم آن تشکر کرد و خسته نباشید گفت والله المستعان ، د ن م ا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.