کد خبر : 114263
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 21:23

خبرنگار:علیرضا مهران پور/ سردبیر:علیرضا مهران پور

شناسایی ۵۳ ملک مازاد برای مولدسازی در یزد

شناسایی ۵۳ ملک مازاد برای مولدسازی در یزد
مدیرکل اقتصاد و دارایی یزد گفت: ۵۳ ملک مازاد از طریق اعلام و معرفی دستگاه‌های استان برای مولدسازی شناسایی شد.

به گزارش رویداد ایساتیس؛محمد دهقان منشادی در نشست خبری مدیران اقتصادی استان یزد افزود: درآمدهای حاصل از این دارایی صرف طرح‌های نیمه تمام در استان می شود

او افزود: از این طریق مولد سازی اموال مازاد طرح‌های نیمه تمام استان که برخی از آنها شاید ۳۰ سال زمان برای تکمیل آنها لازم بود با درآمد این اموال زودتر به بهره برداری می رسد.

 

وی اظهار کرد: در این زمینه کمیته شناسایی دارایی مازاد با محوریت خود دستگاههای اجرایی تشکیل شده است که هر دستگاهی به معرفی دارایی های مازاد خود اقدام می کند.

 

دهقان منشادی در ادامه نظارت مالی و خزانه داری هوشمند را یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: برهمین اساس نیز حساب واحد خزانه به صورت متمرکز در استان مستقر شده که به واسطه آن پرداخت‌ها به صورت مستقیم به ذینفعان انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به رصد هوشمند بودجه عمومی در استان تصریح کرد: با اقدامات انجام شده افزون بر ۱۲ همت درامدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱وصول شد که در این زمینه ۱۶ دستگاه دولتی دخیل بودند و امسال نیز باید بالغ بر ۱۷ همت درآمد محقق شود.

 

وی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات خزانه در استان خاطرنشان کرد: در این زمینه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان و ۲ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان نیز اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شد.

 

دهقان منشادی به بانک اطلاعات کسب و کارهای استان اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ۸۰ درصد مجوزها از طریق درگاه و به صورت برخط و در زمانی کمتر از سه روز صادر می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲ هزار مجوز به صورت برخط و بدون کاغذ در استان از طریق این درگاه صادر شده است که میانگین ماهانه یک هزار مجوز است و همچنین ۲۲ مورد نیز به عنوان عوامل مخل کسب و کار در استان شناسایی شد.

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان از پرداخت ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت تبصره ۱۶ و ۱۸ در راستای حمایت از تولید و اشتغال در استان خبر داد و گفت: سال گذشته نسبت به جذب مصوبه ۱۵۰ درصد فراتر عمل شد و توانستیم بخشی از درآمد ملی را برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جذب کنیم

 

-#تحقق ۲۵ درصدی مصوبه پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی

«ذبیح الله پورجان آباد» رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد نیز میزان منابع بانکی استان را ۱۰۳ همت و میزان مصرف را ۱۰۵ همت اعلام کرد و گفت: مطالبات بانکی استان نیز امسال ۱۸ درصد افزایش داشته و به ۳.۵ همت رسیده است.

وی از پرداخت ۳۸ هزار مورد تسهیلات فرزندآوری به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین امسال تاکنون ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده که استان از این حیث در سال گذشته رتبه اول و از ابتدای امسال تاکنون رتبه دوم را از میان استانهای کشور دارد.

پورجان آباد به تسهیلات پرداختی حوزه مسکن اشاره و افزود: هم اکنون تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، تسهیلات خودمالکی تا سقف ۳۵۰ تومان، تسهیلات مربوط به زمین‌های ۹۹ ساله به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان،‌ ودیعه مسکن به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و ودیعه مسکن روسنایی به میزان ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‎شود.

وی با اشاره به مصوبه پرداخت ۳۶ همت تسهیلات طرحهای تولیدی و صنعتی در قالب مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری، گفت: با پیگیری بانک‌ها تاکنون ۲۵ درصد پرداخت‌ها صورت گرفته و با توجه به تاکید استاندار محترم امیدواریم تا پایان سال ۹۰ درصد آن محقق شود.

 

#صادرات ۲ میلیون و ۶۲۱ هزارتن کالا از استان

 

مدیرکل گمرک استان یزد هم گفت: در سالجاری ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار تن به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار از استان صادر و ۱۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۳ میلیون دلار وارد استان شده است.

 

” محمدحسین سلمانی” با بیان اینکه میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ارزی ۲ درصد و به لحاظ ارزش ریالی ۵۲ درصد رشد داشته است افزود: همچنین درآمد گمرک در این مدت ۹ همت بود که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷.۳ همت ثبت شده است.

 

مدیرکل گمرک استان یزد اقلام صادراتی استان را حدود ۹۰ قلم که عمدتاً کاشی و سرامیک، مقاطع فولادی، شیشه ساختمانی و مظروف، ترکیبات کربن و مولیبدن ذکر و تصریح کرد: کشورهای هدف صادراتی استان عمدتاً کشورهای همسایه و بعضاً کشورهای آسیای دور و اروپایی هستند

 

#وصول ۹۲ درصدی مالیات در استان

مدیر کل امور مالیاتی یزد هم گفت: ۹۲ درصد وصول مالیات امسال تاکنون محقق شده که امیدواریم در ۲ ماه باقیمانده ۱۰۰ درصد محقق شود.

 

“رضا نجف زاده” افزود: ۵۸ درصد درامدهای مالیاتی استان سهم بخش حقوقی غیر شرکتی، هشت درصد سهم بخش عمومی و غیر دولتی، ۶ درصد سهم مشاغل و ۳۲ درصد سهم ارزش افزوده است.

 

وی از توزیع ۶۵ درصد عوارض وصول شده بین دهیاریها نیز خبر داد و گفت: در سالجاری ۲۲۰۰ میلیارد تومان عوارض وصول شده که تا پایان سال بر این وصولی افزوده خواهد شد.

مدیر کل مالیاتی استان همچنین از شناسایی ۷۳۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان در سالجاری خبر داد.

 

#تعیین و تکلیف چهار هزار و ۵۸۷ اموال تملیکی در استان

 

مدیر کل امور تملیکی استان یزد هم با اشاره به رشد قابل توجه تعیین تکلیف کالاها در استان اعم از فروش، انهدام و اعاده و استراد کالاها در استان ، تعیین تکلیف اموال تملیکی استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۴۳ میلیارد ریال، پارسال یکهزار و ۲۳۱ میلیارد ریال و امسال را نیز چهار هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال بیان کرد

 

“علی محمدزمانی” از ساماندهی انبارها و تعیین تکلیف کالاها در انبارهای اموال تملیکی استان خبر داد و گفت: علاوه بر تجهیز انبارهای موجود به قفسه‌های صنعتی با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال،‌ با دستور دادستانی، تقریباً تمام کالاهای رسوبی در انبارها تعیین تکلیف شد.

 

محمدزمانی با اشاره به بلاتکلیفی طرح ساخت انبار اموال تملیکی در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۳، افزود: امسال با پیگیری‎های صورت گرفته ضمن افزایش وسعت زمین مذکور به ۲۰ هزار مترمربع، ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این انبار تخصیص یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.